Muuttoilmoitus Fortumin asiakkaana

Siirrä näppärästi Fortum sähkösopimuksesi uuteen osoitteeseen tai testaa ensin, mikä sopimus olisi paras tulevaan kotiisi. Tee tilaus viimeistään 3 työpäivää ennen muuttopäivää. Jos tarvitset nopeammin, soita meille.

Tarvitsetko myös kotivakuutuksen?

Kerrostalohuoneistoon voit tilata samalla kertaa sekä sähköt että kotivakuutuksen. Jos sinulla on jo Fortum Kotivakuutus, ilmoita kotivakuutuksen muutosta erikseen.

Fortum Kotivakuutus ei siirry sähkösopimuksen siirtämisen yhteydessä automaattisesti. Ole siis yhteydessä asiakaspalveluumme ennen muuttoa, jotta vakuutustuturva saadaan voimaan myös uuteen kotiin sekä muuton ajaksi.

Jos sinulla ei vielä ole sähkösopimusta eikä vakuutusta uuteen kotiin, voit tehdä  Fortum Vakio sähkösopimuksen ja kotivakuutuksen yhdellä tilauksella kerrostaloasuntoon.

Lisätietoa Kotivakuutuksista

Muuttoilmoituksesta kysyttyä

Miten hinta määräytyy?

Kun siirrät sopimuksen yllä olevasta "Siirrä sopimus" kohdasta, sopimus siirtyy sellaisenaan. Siis sama hinta (tai hintataso) kuin nykyisessä sopimuksessasi.

Vanhassa kodissa on yösähkö mutta uudessa yleissähkö. Miten hinnoittelu?

Jos sopimuksessa on kWh-hinta, kuten Fortum Kesto, Vakaa ja Takuu -sopimuksissa, sopimuksen siirtäminen onnistuu yhtä hyvin, mutta hinnoittelu on uuden kodin mittaustavan mukainen. 

Tuntihinnoiteltu Fortum Tarkka (Pörssisähkö) -> samat ehdot ja hinnat. Jos sinulla on Tarkka-sopimukseen liitetty Hintatakuu-palvelu, se siirtyy myös.

Fortum Vakio S, M, L ja XL siirtyvät vastaavan kokoisella kulutuksella olevaan kotiin vanhan sopimuksesi kuukausihinnalla.

Minulla on määräaikainen Fortum Takuu -sopimus. Voinko siirtää sen?

Kyllä, se siirtyy uuteen kotiin nykyisillä ehdoilla ja hinnoilla. Jos mittaustapa vaihtuu (Yleis-, Yö- tai Kausisähkö), sovellamme alkuperäisen hinnoittelupäivän hintoja.

Mikäli sinulla on Vaihtotakuu -lisäpalvelu, se siirtyy myös.

Minulla on Aurinkovalinta/EKO Tuuli/100% Uusiutuva energia. Siirtyykö se myös?

Kyllä, alkuperävalinnat siirtyvät sopimuksen siirron yhteydessä uuteen kotiin.

Muutan kerrostalosta rivitaloon/omakotitaloon. Voinko siirtää sopimuksen?

Jos sinulla on kuukausihinnoiteltu Fortum Vakio, S, M, L tai XL, et voi siirtää sitä omakotitaloon.

Jos muutat rivitalohuoneistoon, jossa ei ole sähkölämmitystä, huoneistokohtaista lämminvesisäiliötä eikä taloussähkön kulutuskaan ole aiempaa suurempaa, voit siirtää Vakion myös rivitaloasuntoosi.

Minulla on Fortum Kotivakuutus. Siirtyykö se samalla?

Kotivakuutuksen osalta tulee aina tarkistaa ensin, että vakuutus kattaa myös uuden asunnon tarpeet ja että se ylipäätään soveltuu uuteen kotiin. Soita siis asiakaspalveluumme, jotta vakuutuksen siirtämisen yksityiskohdat voidaan käydä läpi. Soita hyvissä ajoin ennen muuttoa, jolloin vakuutus kattaa vahingot sekä vanhassa että uudessa kodissa saman aikaisesti sekä muuttomatkalla.

Entäpä vanhan sähkösopimuksen irtisanominen?

Kun teet sopimuksen yllä olevasta "siirrä sopimus" -linkistä, sopimuksen irtisanominen sujuu joutuisimmin. Kysymme sinulta siellä, milloin haluat päättää Fortumin sähkösopimuksen vanhasta kodistasi. Toki, jos et sitä vielä tiedä, voit jättää kohdan avoimeksi ja päättää sopimuksen myöhemmin erikseen ilmoittamalla asiakaspalveluumme.

Hmm... mikähän sopimus minulla mahtaakaan olla?

Jos haluat tarkistaa sopimuksesi tiedot ja hinnat, löydät tietoa laskultasi tai Oma Fortum -palvelusta. Oma Fortum toimii sekä verkkopalveluna (kirjaudu/rekisteröidy sivun oikeasta ylälaidasta) sekä puhelinsovelluksina (lataa puhelimesi sovelluskaupasta)

Muuttoilmoitus poikkeustapauksissa

Tilapäinen muutto

Tee kokonaan uusi sopimus tilapäiseen asuntoon, jotta sähköntoimitus varsinaiseen asuntoon jatkuu.

Muutto ulkomaille

Jos et tarvitse enää sähkösopimusta Suomessa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Laskutusosoitteen muutos

Jos sopimus on jo kunnossa, muokkaa asiakastietojasi Oma Fortumissa tai ilmoita osoite puhelimitse.

Muuttoilmoitus nopeasti asiakaspalveluumme

Tarvitsetko sähköt nopeasti? Soita meille, niin tarkistetaan miten nopeasti sähköjen kytkentä onnistuu.

E2

Sopimus ja muutto

0200 80000

Muuttopuhelin on käytössäsi joka päivä.

ma-pe 7-22, la-su 9-17

(pvm/mpm)

CS1

Asiakasneuvonta ja laskukyselyt

0200 19000

Kysy mitä vaan sopimukseesi liittyvää.

ma-pe 8-17

(pvm/mpm)