Tietoa yritysasiakkaillemme vallitsevassa poikkeustilanteessa

asiakastiedote vallitseva tilanne

Varmis­tamme yhteis­kunnan toimi­vuuden myös poikkeus­ti­lan­teissa

Poikkeustilanteissa on entistäkin tärkeämpää, että yhteiskunnan perustoiminnot toimivat luotettavasti. Nyky-yhteiskuntamme toimivuus on täysin riippuvainen sähköstä, ja kaukolämpöasiakkaat ovat tottuneet häiriöttömään lämmönsaantiin ympäri vuoden.

Me Fortumilla olemme varautuneet koronavirusepidemiaan huolella ja pyrimme varmistamaan omalta osaltamme että sähkön ja lämmön toimitukset jatkuvat normaalisti. 

Onko sinulla kysyt­tävää laskusi maksa­mi­sesta?

Ymmärrämme, että poikkeustilanne voi aiheuttaa maksuvaikeuksia. Mikäli yritykselläsi on haasteita laskujen maksamisen kanssa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme mahdollisimman ajoissa. Pyrimme löytämään mahdollisimman joustavan ratkaisun yrityksesi tilanteeseen.

Kokosimme hyödyllisiä vinkkejä ja linkkejä yritystoimintasi avuksi poikkeustilanteessa

Uusyrityskeskusten ja kehittämisyhtiöiden yritysneuvojat ovat kaikkien yritysten ja yrittäjien käytettävissä. Löydät alueellisen neuvonnan yhteystiedot täältä.

Verottaja tarjoaa myös hyviä ohjeita ja tukea yrityksille. Verohallinnon ohjeistukset löydät täältä.

Työ- ja elinkeinoministeriö on laatinut kattavat kysymykset ja vastaukset koronasta ja yritysrahoituksesta. Löydät listan täältä.

Finnvera tarjoaa palveluita yrityksille, joiden liiketoiminta on häiriintynyt korona aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Tarkista ajankohtaiset tiedot täältä.

TESI on varautunut jatkorahoittamaan kohdeyhtiöitään koronaviruksen aiheuttamissa rahoitustarpeissa. Lue lisää täältä.

Helsingin Seudun Kauppakamari on laatinut koronainfon yrityksille. He tarjoavat lisäksi maksutonta neuvontaa jäsenyrityksilleen. Lue lisää täältä.

Myös kaupungit tarjoavat paikallisille yrityksille ja yrittäjille neuvontaa ja apua. Muun muassa Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kouvolan kaupunkien sivuilta löytyy kattavasti lisäinformaatiota.

Customer service

Asiakaspalvelumme palvelee yritystäsi numerossa 

0200 19100 

Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe klo 8 -17 (pvm/mpm).

Tavoitat asiakaspalvelumme myös sähköpostitse osoitteessa: sahko [piste] yritys [ät] fortum [piste] com (sahko[dot]yritys[at]fortum[dot]com)