Fortum uudistaa suurten yritysasiakkaiden sähkötuote- ja palvelutarjontaa
Fortum suunnittelee suurille yritysasiakkaille tarjottavien sähkötuotteiden ja
palveluiden uudistamista. Uudistetut tuotteet perustuisivat pohjoismaisen
sähköpörssin Nord Poolin tuotevalikoimaan ja asiakaskohtaisista
salkunhallintapalveluista sekä räätälöidyistä sähkön toimitussopimuksista
luovuttaisiin siirtymäajan kuluessa. Kotitalouksien ja pienyritysasiakkaiden
tuote- ja palvelutarjonta säilyy ennallaan.
Fortum Markets ostaa kaiken myymänsä sähkön Nord Poolista ja myy siitä 2/3
yritysasiakkailleen. Nyt suunniteltu yritysasiakkaiden tuote- ja
palvelutarjonnan uudistaminen on jatkoa viime keväänä toteutetulle
kuluttajatuotteiden uudistukselle ja osa Marketsin tehokkuusohjelmaa.
Suunnitelman seurauksena Fortum aloittaa henkilöstön kanssa
yhteistoimintaneuvottelut, joissa neuvotellaan tarpeesta vähentää Pohjoismaissa
kaikkiaan enintään 75 työtehtävää. Näistä enintään 40 työtehtävää on Suomessa.
"Suuret sähkönkäyttäjät toimivat yhä enemmässä määrin itsenäisesti
pohjoismaisilla sähkömarkkinoilla. Myyntitoimintamme kääntäminen kannattavaksi
myös yritysasiakaspuolella edellyttää tuotevalikoiman uudistamista ja
yksinkertaistamista sekä kustannusten vähentämistä, aivan kuten olemme jo
aikaisemmin onnistuneet tekemään kotitalousasiakaspuolella. Otamme nyt yhteyttä
asiakkaisiimme ja neuvottelemme heidän kanssaan jatkosta. Meille on myös tärkeää
löytää kaikkien osapuolten kannalta mahdollisimman hyvä ratkaisu
henkilöstöneuvotteluissa," sanoo Fortumin sähkönmyyntiliiketoiminnasta vastaava
johtaja Matti Saario.
Fortum Oyj
Konserniviestintä
Lisätietoja:
Matti Saario, johtaja, sähkönmyyntiliiketoiminta, Puh. 0400 405 344
Aki Koskinen, asiakasviestintäpäällikkö, Puh. 050 453 6599