Lehdistötiedote

Fortum tehostaa palvelutoimintojaan

09 syyskuu 2008, 12:00

Fortum Oyj
Lehdistötiedote
9.9.2008

Fortum tehostaa palvelutoimintojaan   Fortum organisoi uudelleen palvelutoimintojaan tavoitteenaan sisäisten prosessien kehittäminen vastaamaan muuttuneita tarpeita. Suunnitellun uudelleenorganisoinnin vuoksi Fortum käynnistää henkilöstön edustajien kanssa yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat Suomessa enintään 55 ja Ruotsissa enintään 180 työpaikan vähenemistä. Muutosten taustalla on vuonna 2006 alkanut kehitysohjelma, jonka tavoitteena on luoda entistä tehokkaampia ja laadukkaampia toimintamalleja. Sisäisiä toimintamalleja ja resurssien tarvetta ovat muuttaneet myös internet-pohjaisten palveluiden lisääntynyt käyttö ja automaation lisääntyminen muiden muassa mittarinluennassa ja sähköisessä laskutuksessa. Nyt neuvoteltavat suunnitelmat koskevat sähköliiketoiminnan asiakaspalvelutoimintoja ja taloushallinnon tukipalveluja, ja muutokset on tarkoitus toteuttaa vuoden 2009 loppuun mennessä. Uudelleenorganisoinnin seurauksena sähköliiketoimintojen asiakaspalvelu on tarkoitus keskittää Suomessa Keilaniemeen. Käytännössä tämä tarkoittaa, että Joensuun ja Kuusamon kuluttaja-asiakkaita palvelevat asiakaspalvelupisteet sekä osa Pudasjärven asiakaspalvelupisteen toiminnasta lakkautetaan vuoden 2008 loppuun mennessä. Keskittäminen ei koske näillä paikkakunnilla tehtäviä paikallisia kenttäpalveluita, kuten asennustöitä, verkon ohjausta eikä maastosuunnittelua. Yhteistoimintaneuvottelut käynnistyvät 15.9. ja kestävät Suomessa kuusi viikkoa. Tavoitteena on löytää vaihtoehtoisia ratkaisuja mahdollisimman monelle työntekijälle. Fortum Oyj Konserniviestintä Lisätietoja: Maria Romantschuk, viestintäjohtaja, 040 777 9700