Oma Fortum ja Valpas

Suosittelemme lämpimästi, että lataat puhelimeesi Oma Fortum -sovelluksen. Se kertoo sinulle nopeasti ja helposti sähkökustannuksesi kuluvan kuukauden alusta euroina ja kilowattitunteina. Samalla Oma Fortum -tunnuksella kirjaudut myös juuri uudistuneisiin nettipalveluihimme.

F6

Yksi tunnus kaikkiin palveluihin

Kaikki sopimukseesi liittyvät tiedot yhdellä tunnuksella. Sama tunnus toimii myös verkkokaupassa.

HC10

Kulutus- ja kustannusseuranta

Seuraat sähkönkulutusta helposti Oma Fortum -sovelluksessa sekä Valpas-palvelussa.

CS9

Helppokäyttöinen sovellus

Kotisi hyvinvointisovellus kulkee mukanasi kaikkialle.

Oma Fortum - tunnus

Oma Fortum -tunnuksella hyödynnät kaikki palvelut ja edut. Tunnusta voit käyttää kirjautumiseen verkkosivuilla, sovelluksessa sekä Fortum Store - verkkokaupassa. 

Oma Fortum -verkkopalvelussa hoidat turvallisesti omaan sähkö-, kaukolämpö- ja maakaasusopimukseesi liittyvät muutokset ja seuraat helposti kotisi energiankulutusta. Uudistuneessa palvelussa pureudut yksityiskohtaisimpiin tietohini sovelluksen tapaan klikkailemalla värillisiä ruutuja ja muita graafisia elementtejä.

Siirry omille sivuillesi Oma Fortumiin tästä

Sovelluksen lataus puhelimeen ja tablettiin

Seuraa nyt sähkönkäyttöäsi puhelimestasi. Sovellus näyttää sähkökustannuksesi ja -kulutuksesi. Voit tilata hälytyksen, mikäli sähköä kuluu enemmän kuin olit ajatellut. Tarkka-asiakkaat pystyvät lisäksi hyödyntämään pörssisähkön vaihtuvaa hintaa entistäkin tehokkaammin. Voit ladata sovelluksen Android- tai iOS-laitteelle.

Lataa Androidille     Lataa iPhonelle tai iPadille

Lisätietoja Oma Fortum - palveluista

Miten saan käyttäjätunnuksen Oma Fortumiin?

Jos teit sähkösopimuksen asiakaspalvelussamme, sinulle on mahdollisesti luotu tunnus samassa yhteydessä. Silloin riittää, kun vaihdat salasanasi. Jos käyttäjätunnusta ei vielä ole (käyttäjätunnus = sähköpostiosoitteesi), voit luoda sen itse. Linkki tunnuksen luomiseen löytyy kirjautumissivulta, jonne pääset klikkaamalla "kirjautuneen palvelut" -kuvaketta sivun yläreunassa.

Miten vaihdan salasanaa ja/tai käyttäjätunnustani?

Kirjaudu ensin palveluun. Sen jälkeen klikkaa omaa nimeäsi sivun oikeassa yläreunassa. Klikkaa käyttäjätiedot-linkkiä: se vie sinut Oma Fortum tunnusten hallinointisivulle, josta voit siirtyä kätevätsi muihin palveluihin, kirjautua kerralla ulos kaikista palveluista sekä päivittää Oma Fortum -tunnustasi. Vie hiiri oman nimesi kohdalle, ja löydät sieltä päivityslinkit.

Kirjautuminen ei toimi. Mistä se johtuu?

Mikäli sinulla ei ole sähkösopimusta kanssamme, tunnuksesi on ehkä vanhentunut. Voit luoda uuden käyttäjätunnuksen. Linkki tunnuksen luomiseen löytyy kirjautumissivulta, jonne pääset klikkaamalla sivun yläosasta "kirjautuneen palvelut" -kuvaketta.

Oma Fortum - sovelluksen viimeisimmät päivitykset

2.12.0 versio:

  • ulkoasukorjauksia, mm. graafien skaalausta parannettu

Taustajärjestelmämuutosen vuoksi, jouduimme valitettavasti poistamaan kesän ajaksi joitain palveluja sovelluksesta:

  • kustannukset kuukauden alusta voidaan näyttää nyt vain Tarkka-sopimuksille.
  • vaikka olisit maksanut laskun, sitä ei voida vahvistaa (näyttää) sovelluksessa tällä hetkellä.
  • laskun eräpäivä näkyy vain erääntyvälle laskulle.

Verkkopalvelut uudistuivat, mitä muuttui?

Saanko vielä energiankulutustietoni Fortum Valppaasta?

Kulutustieto näkyy nyt saman tien kun kirjaudut Oma Fortum -palveluun. Kuvassa näkyy 31 päivän kulutus pylväinä. Pääset pureutumaan kulutustietoihisi tarkemmin klikkaamalla "Tutustu kulutushistoriaan".  Tämän jälkeen voit valikoida päivä-, viikko-, kuukausi- tai vuositason näkymän. Pääset etenemään myös klikkaamalla kuvassa näkyviä pylväitä.

Valpas-palvelu toimii myös edelleen vanhaan tuttuun tapaan. Valpas-linkki löytyy myös sivulta, johon päädyt klikatessasi "Tutustu kulutushistoriaan" linkkiä etusivulla.

Löydänkö laskuni? Voinko maksaa laskun Oma Fortumissa?

Laskusi löytyvät edelleen Oma Fortumista pdf-tiedostoina. Tietokoneesi saattaa kysyä lupaa tiedoston avaamiseen tai tallentamiseen.

Laskun maksu -ominaisuutta uudessa Oma Fortumissa ei ole. Maksa laskusi omassa verkkopankissasi. Jos et tiedä onko laskusi jo maksettu, tarkistat senkin omasta verkkopankistasi. Maksun tilaa ei tällä hetkellä voida näyttää palvelussa.

Käyttäjätunnukseni/salasanani ei toimi. Mitä teen?

Kokeile ensin unohtunut salasana-toimintoa. Jos järjestelmämme tunnistaa käyttäjätunnuksesi, riittää että päivität salasanasi.

Jos olet taloyhtiön tai yrityksen edustaja, ja olet käyttänyt aiemmin Online-palveluamme, se on nyt korjattu uudella Oma Fortum-palvelulla. Luo itsellesi uusi käyttäjätunnus. Tarvitset yrityksesi asiakasnumeron sekä y-tunnuksen. Jos sinulla on edustettavia kohteita, niin sinuun on oltu/ollaan yhteydessä edustamiesi kohteiden lisäämisessä.

Kirjautuminen/tunnuksen luonti/salasanakysely täältä

 

En enää pääse Charge & Drive -tililleni vanhasta linkistä.

Sähköautoilijan palvelut uudistuivat 17.5. Näkyvin uudistus on uusi aiempaa selkeämpi ja helppokäyttöisempi Charge & Drive applikaatio. Uusi applikaatio ”Fortum Charge & Drive Finland” on ladattavana App Store ja Google Play sovelluskaupoista.