Oma Fortum ja Valpas

Suosittelemme lämpimästi, että lataat puhelimeesi Oma Fortum -sovelluksen. Se kertoo sinulle nopeasti ja helposti sähkökustannuksesi kuluvan kuukauden alusta euroina ja kilowattitunteina. Samalla Oma Fortum -tunnuksella kirjaudut myös juuri uudistuneisiin nettipalveluihimme.

F6

Yksi tunnus kaikkiin palveluihin

Kaikki sopimukseesi liittyvät tiedot yhdellä tunnuksella. Sama tunnus toimii myös verkkokaupassa.

HC10

Kulutus- ja kustannusseuranta

Seuraat sähkönkulutusta helposti Oma Fortum -sovelluksessa sekä Valpas-palvelussa.

CS9

Helppokäyttöinen sovellus

Kotisi hyvinvointisovellus kulkee mukanasi kaikkialle.

Oma Fortum - tunnus

Oma Fortum -tunnuksella hyödynnät kaikki palvelut ja edut. Tunnusta voit käyttää kirjautumiseen verkkosivuilla, sovelluksessa sekä Fortum Store - verkkokaupassa. 

Oma Fortum -verkkopalvelussa hoidat turvallisesti omaan sähkö-, kaukolämpö- ja maakaasusopimukseesi liittyvät muutokset ja seuraat helposti kotisi energiankulutusta. Uudistuneessa palvelussa pureudut yksityiskohtaisimpiin tietohini sovelluksen tapaan klikkailemalla värillisiä ruutuja ja muita graafisia elementtejä.

Siirry omille sivuillesi Oma Fortumiin tästä

Sovelluksen lataus puhelimeen ja tablettiin

Seuraa nyt sähkönkäyttöäsi puhelimestasi. Sovellus näyttää sähkökustannuksesi ja -kulutuksesi. Voit tilata hälytyksen, mikäli sähköä kuluu enemmän kuin olit ajatellut. Tarkka-asiakkaat pystyvät lisäksi hyödyntämään pörssisähkön vaihtuvaa hintaa entistäkin tehokkaammin. Voit ladata sovelluksen Android- tai iOS-laitteelle.

Lataa Androidille     Lataa iPhonelle tai iPadille

Lisätietoja Oma Fortum - palveluista

Miten saan käyttäjätunnuksen Oma Fortumiin?

Jos teit sähkösopimuksen asiakaspalvelussamme, sinulle on mahdollisesti luotu tunnus samassa yhteydessä. Silloin riittää, kun vaihdat salasanasi. Vaihda salasana

Jos käyttäjätunnusta ei vielä ole (käyttäjätunnus = sähköpostiosoitteesi), voit luoda sen itse. Luo Oma Fortum -tunnus

Miten vaihdan salasanaa ja/tai käyttäjätunnustani?

Salasanan voit vaihtaa täältä: vaihda salasana

Jos sähköpostisi on muuttunut, tai muusta syystä haluat vaihtaa käyttäjätunnuksen, voit vaihtaa sen täältä: Käyttäjätilin tietojen päivitys

Huomaa, että käyttäjätilillä tehdyt päivitykset koskevat vain Oma Fortum -tilisi tietoja. Jos päivität sinne sähköpostiosoitteen tai muita tietoja, ne eivät vaihda asiakastietojasi, joiden perusteella esimerkiksi lähetämme sinulle sähköpostia tai muuta postia asiakkuuteesi liittyen. Asikastietojasi voit päivittää Oma Fortumissa täältä: Asiakastietojen päivitys

Verkkopalvelut uudistuivat, mitä muuttui?

Saanko vielä energiankulutustietoni Fortum Valppaasta?

Kulutustieto näkyy nyt saman tien kun kirjaudut Oma Fortum -palveluun. Kuvassa näkyy 31 päivän kulutus pylväinä. Pääset pureutumaan kulutustietoihisi tarkemmin klikkaamalla "Tutustu kulutushistoriaan".  Tämän jälkeen voit valikoida päivä-, viikko-, kuukausi- tai vuositason näkymän. Pääset etenemään myös klikkaamalla kuvassa näkyviä pylväitä.

Valpas-palvelu toimii myös edelleen vanhaan tuttuun tapaan. Valpas-linkki löytyy myös sivulta, johon päädyt klikatessasi "Tutustu kulutushistoriaan" linkkiä etusivulla.

Löydänkö laskuni? Voinko maksaa laskun Oma Fortumissa?

Laskusi löytyvät edelleen Oma Fortumista pdf-tiedostoina. Tietokoneesi saattaa kysyä lupaa tiedoston avaamiseen tai tallentamiseen.

Laskun maksu -ominaisuutta uudessa Oma Fortumissa ei ole. Maksa laskusi omassa verkkopankissasi. Jos et tiedä onko laskusi jo maksettu, tarkistat senkin omasta verkkopankistasi. Viimeisimmälle julkaistulle laskulle näytämme myös maksun tilan: kun maksusi on saapunut Fortumin järjestelmään, maksun tila on "maksettu". (Tila ei yleensä näy sovelluksessa heti kun maksat verkkopankissasi).

Käyttäjätunnukseni/salasanani ei toimi. Mitä teen?

Jos järjestelmämme tunnistaa käyttäjätunnuksesi, riittää että päivität salasanasi. Kokeile ensin, löytyykö tunnus sähköpostiosoitteellasi.

Vaihda salasana

Jos sinulla ei vielä ole rekisteröitynä Oma Fortum -tunnusta, voit luoda sen pankkitunnuksillasi tai mobiilitunnisteellasi.

Jos hoidat taloyhtiön tai yrityksen asioita, ja olet käyttänyt aiemmin Online-palveluamme, tarvitset nyt uuden tunnuksen. Korvasimme yritysten Online-palvelun toukokuussa uudella Oma Fortum-palvelulla. Yritysasiakkaaksi rekisteröityessä EI käytetä pankkitunnuksia, vaan tunnuksen luontia varten tarvitset Fortumin asiakasnumerosi sekä yrityksesi y-tunnuksen.

Jos tarvitset apua tunnuksen luontiin, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Luo Oma Fortum -tunnus

HUOM! Salasana- ja rekisteröitymissivuilla voit vaihtaa kielen sivun alareunassa olevista lippukuvakkeista.

En enää pääse Charge & Drive -tililleni vanhasta linkistä.

Sähköautoilijan palvelut uudistuivat 17.5. Näkyvin uudistus on uusi aiempaa selkeämpi ja helppokäyttöisempi Charge & Drive applikaatio. Uusi applikaatio ”Fortum Charge & Drive Finland” on ladattavana App Store ja Google Play sovelluskaupoista.