Tältä sivulta löydät kirjautumislinkit käytetyimpiin palveluihin

CS9

Kirjaudu yksityisasiakkaana

Hoida turvallisesti kotisi sähkö-, kaukolämpö- ja maakaasusopimusasiat uudistuneilla Oma Fortum -sivuilla. Täällä seuraat myös energiankulutustasi Valpas-palvelussa

L3

Kirjaudu yritysasiakkaana

Sähkön, kaukolämmön ja maakaasun yritysasiakkaan Oma Fortum -palvelut

Verkkopalvelut uudistuivat, mitä muuttui?

Saanko vielä energiankulutustietoni Fortum Valppaasta?

Kulutustiedot näkyvät nyt Oma Fortumissa entistä kattavammin ja näppärämmin 15.3. tehdyn päivityksen jälkeen.  Kulutustiedot löydät "Energiankulutus" -välilehdeltä, jonne pääset myös klikkaamalla Oma Fortum -aloitussivun kulutuskuvaketta. Jos sinulla on useampi sähkönkäyttöpaikka, voit valita kohteen helposti osoitteen perusteelta kulutussivulta. 

Kulutusta voit tarkastella  tunti-, päivä-, kuukausi- tai vuositason tarkkuudella. 

Hyödynnä vapavalintainen ajanjakson syöttö, jonka löydät kulutustietojen yläpuolella (päivämäärä). Esimerkiksi jos haluat tarkastella usean vuoden kuukasitason kulutusta samassa kuvassa, valitse ensin vapaavalintaisesta kentästä aikajakso esim. 1.1.2015 - 31.12.2018 ja sen jälkeen graafin alta "kuukausi". Voit valita aikajakson kalenterista tai syöttää päivämäärät suoraan valintakenttään. Kulutustietoa löytyy 1.12.2014 alkaen.

Valpas-palvelu toimii myös edelleen vanhaan tuttuun tapaan. Valpas-linkki löytyy kirjautumisen jälkeen Oma Fortum -sivulta "Oikotiet". Sieltä löydät myös vanhemmat, ennen 1.12.2014 syntyneet kulutustiedot.

Löydänkö laskuni? Voinko maksaa laskun Oma Fortumissa?

Laskuhistoriasi löytyy edelleen Oma Fortumista ja löydät ne "Laskut" välilehdeltä tai klikkaamalla lasku-kuvaketta Oma Fortum -aloitussivulta.

Laskun maksu -ominaisuutta Oma Fortumissa ei ole. Maksa lasku omassa verkkopankissasi. Jos et tiedä onko laskusi jo maksettu, tarkistat senkin omasta verkkopankistasi. Kun maksat laskusi verkkopankissa, voi viedä vielä muutama päivä, ennen kuin laskun tila Oma Fortumissa muuttuu avoimesta maksetuksi. 

Laskutusjärjestelmän muutoksesta johtuen, laskun tila-sarakkeessa ei näy maksutietoa vanhoille laskuille, mutta eräpäivät, laskunumerot, laskun loppusumma sekä laskun kuva (PDF) on saatavilla. Voit suodattaa hakua esimerkiksi laskun numerolla.

Voit myös avata laskun kuvan pdf-tiedostona ja tallentaa tai tulostaa sen halutessasi. Tietokoneesi saattaa kysyä lupaa tiedoston avaamiseen tai tallentamiseen.

Käyttäjätunnukseni/salasanani ei toimi. Mitä teen?

Jos järjestelmämme tunnistaa käyttäjätunnuksesi, riittää että päivität salasanasi. Kokeile ensin, löytyykö tunnus sähköpostiosoitteellasi.

Vaihda salasana

Jos sinulla ei vielä ole rekisteröitynä Oma Fortum -tunnusta, voit luoda sen pankkitunnuksillasi tai mobiilitunnisteellasi.

Jos hoidat taloyhtiön tai yrityksen asioita, ja olet käyttänyt aiemmin Online-palveluamme, tarvitset nyt uuden tunnuksen. Korvasimme yritysten Online-palvelun toukokuussa 2018 uudella Oma Fortum-palvelulla. Yritysasiakkaaksi rekisteröityessä EI käytetä pankkitunnuksia, vaan tunnuksen luontia varten tarvitset Fortumin asiakasnumerosi sekä yrityksesi y-tunnuksen.

Jos tarvitset apua tunnuksen luontiin, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Luo Oma Fortum -tunnus

HUOM! Salasana- ja rekisteröitymissivuilla voit vaihtaa kielen sivun alareunassa olevista lippukuvakkeista.

En enää pääse Charge & Drive -tililleni vanhasta linkistä.

Sähköautoilijan palvelut uudistuivat 17.5.2018. Näkyvin uudistus on uusi aiempaa selkeämpi ja helppokäyttöisempi Charge & Drive applikaatio. Uusi applikaatio ”Fortum Charge & Drive Finland” on ladattavana App Store ja Google Play sovelluskaupoista.